Shrek uvijek i zauvijek – uz pomoć HP 3D tehnologije

Fotografija članka: Shrek uvijek i zauvijek – uz pomoć HP 3D tehnologije

Filmoljupci će i sami moći doživjeti vojsku zelenih ogrova, stotine rasplesanih vještica  te sve originalne likove, i to kao nikada do sada – u spektakularnoj 3-D verziji. Sva revolucionarna tehnološka rješenja koja su upotrijebljena u najnovijem crtiću omogućila je dijelom i HP-ova tehnologija, korištena i u razvoju  prethodnih nastavaka priče o Shreku, od početka do kraja. U produkciji posljednjeg nastavka „Shrek uvijek i zauvijek“ korišteni su, među ostalim, radne stanice HP Z800, plošni poslužitelji HP ProLiant, rješenja HP Halo Telepresence, tehnologija pohrane podataka HP StorageWorks Enterprise Virtual Array, sustavi za pohranu podataka na mreži HP StorageWorks X9000 Network Storage Systems te zasloni HP DreamColor.

„Mi u studiju DreamWorks Animation radimo dva do tri 3-D filma godišnje. Naša je namjera ljubiteljima filma pružiti vrhunski doživljaj sa svakim novim filmom,“ istaknuo je Ed Leonard, tehnički direktor kompanije DreamWorks Animation. „Tvrtka HP nam pomaže ostvariti taj cilj, i to tako što našim filmašima na raspolaganje stavlja najbolje alate i proizvode kako bi ih tehnologija osposobila i osnažila, a ne ograničila.“

„ Tvrtka DreamWorks Animation poznata je po pomicanju granica inovacije kako bi ljubiteljima filma omogućila nove načine sudjelovanja u nekom filmskom ostvarenju,“ rekao je Kobi Elbaz, direktor odjela za klijentska rješenja za regiju EMEA (Europa, Bliski Istok i Afrika) HP-ove poslovne jedinice Personal Systems Group. „HP je predan kontinuiranim ulaganjima u istraživanje i razvoj kako bi klijentima kao što je DreamWorks isporučio inovativna rješenja koja pomiču granice kreativnosti i omogućuju sljedeće generacije filmskih ostvarenja.“

Za najbolje moguće rezultate u animacijskom studiju DreamWorks Animation koristili su snažne radne stanice HP Z800 kako bi dizajnirali baš sve u filmu, od likova do osvjetljenja. Kako su istaknuli, spomenute su radne stanice znatno brže od prethodnika – omogućujući do 50 posto veće brzine.

Render farma (skupina računala koji djeluju usklađeno i ujednačeno kako bi se obradile animirane sekvence) studija DreamWorks Animation, koja je korištena u snimanju posljednjeg nastavka priče o Shreku, bila je najveća i najsnažnija render farma ikad korištena u produkciji nekog animiranog filma s računalnom grafikom (CG).

Produkcija animiranog filma „Shrek uvijek i zauvijek“ zahtijevala je gotovo 76  TB podataka i više od 46 milijuna sati rendanja, dok je 2001. godine za „Shreka“ bilo potrebno samo 6 TB podataka i gotovo 5 milijuna sati rendanja.

Pored napretka u tehnologija osvjetljenja, golemi korak naprijed učinjen je s kosom animiranih likova zahvaljujući najsuvremenijim efektima  i alatima. U prvom nastavku pod nazivom „Shrek“ kosa likova bila je kratka, u obliku krute mase s višestrukim pramenovima kako bi se dobio najbolji mogući izgled. Zbog tehnoloških izazova u vrijeme snimanja spomenutog nastavka, Fiona je imala jednu dugu pletenicu koja se i nije previše micala.

Zahvaljujući najnovijim dostignućima korištenima u nastavku „Shrek uvijek i zauvijek“ umjetnicima su mogli animirati kosu likova kako bi ih što bolje definirali. Tako je Fiona u posljednjem nastavku dobila neukrotive, žive uvojke koji lepršaju na vjetru, što dodatno ističe njezinu ulogu veličanstvene ratnice.

Zahvaljujući najnovijim animacijskim alatima te HP-ovim najsuvremenijim proizvodima „Shrek uvijek i zauvijek“ postao je živući laboratorij prepun novih tehnologija korištenih na izvanredne načine. Od radnih stanica Z800, koje koriste umjetnici s tablet računalima Cintiq dok rade na filmskoj priči, te plošnih poslužitelja ProLiant BL460c G6 za upravljanje poslužiteljima, do zaslona DreamColor i pisača koji jamče preciznost u korištenju boja, filmaši studija DreamWorks Animation imaju podršku HP-a tijekom cijelog procesa nastajanja filma, od izvorne zamisli do trenutka kada film dospije na filmsko platno.

—–

Zanimljive činjenice o animiranom filmu  „Shrek uvijek i zauvijek“
Digitalni umjetnici trebali su oko devet mjeseci kako bi „razvili“ Fioninu frizuru.

Shrek je visok 2,1 m, ima 22 zuba, a šaka mu je dugačka 34,3 cm od podnožja dlana do vrha srednjeg prsta. Da živi u SAD-u, nosio bi cipele broj 22 (39,3 cm), slično kao i košarkaš Shaquille O’Neal.

Rumpelstiltskin u filmu nosi četiri različite perike: periku za posao, periku za držanje govora, periku za trenutke ljutnje te pobjedonosnu periku.

Rumpelstiltskinova stopala dugačka su 15,8 cm, što je otprilike dužina stopala prosječnog dvogodišnjaka ili trogodišnjaka.

Odrednica za bitku između ogrova i vještica kreirana je korištenjem tehnologije za „hvatanje“ kretanja. Tri glumca s 22-godišnjim iskustvom bavljenja borilačkim vještinama, od kojih je jedan instruktor aikida, a drugi američki sveučilišni prvak u wushuu, odradili su sekvence za „hvatanje“ pokreta.

Tijekom snimanja filma napisano je, snimljeno i napisano i skicirano 65 sekvenci. Konačna verzija animiranog filma sadržavala je 32 sekvence.

U kampu ogrova 35 je baklji u 59 kadrova. To je 2.065 slojeva baklji te 4.130 slojeva za stereo. 

Ekipa animiranog filma „Shrek uvijek i zauvijek“ proizvela je 74.016 različitih varijacija ogrova, od kojih je 51 ista varijacija korištena u svim kadrovima sa ogrovima.

U trenutku kada Shreka dovode da upozna Rumpelstiltskina, na plesnom podiju i balkonima je 430 vještica.

Ogrovi koji su plesali na Frulaševu pjesmu, a čiji su kiltovi bili prekratki, nosili su i donje rublje. U slučaju vještica sa sličnim problemima s odjećom jednostavno su izmijenjene simulacije odjevnih predmeta.

Odrednica za plešuće ogrove i čarobnog frulaša  bila je snimka profesionalne plesne grupe s dvanaestak članova. Koreograf je bio Michael Rooney, sin poznatog američkog glumca Mickeyja Rooneyja.

Fionina stara soba u dvorcu ima 449.166 čestica koje lete po zraku.

Oglas
Oglas
Pretplatite se na BESPLATNE
Tjedni pregled najzanimljivijih tehnoloških informacija
Poveznica se otvara u novom prozoru
Sigurnosna provjera: Upišite rezultat  3+9=

KOMENTARI


Neprimjerene komentare, poveznice, reklamiranje/promoviranje i komentare koji tematski nisu vezani uz vijest odmah ćemo ukloniti.