Osvrt na NBA utakmicu u VR-u

Fotografija članka: Osvrt na NBA utakmicu u VR-u

Sinoć sam pogledao NBA utakmicu putem svoga Gear VR-a. Zadovoljan sam i impresioniran, ali tehničke poteškoće predstavljaju veliki problem.

Oglas

sinoć je odigrana NBA utakmica koja se prenosila u VR-u. Riječ je o suradnji NextVR-a i NBA koji su se dogovorili da će barem jednu utakmicu tjedno prenositi. NBA je svima koji su željeli omogućio tjedan dana besplatnog NBA League Pass-a, koji inače košta preko 200$ godišnje, kako bi pogledali ovu utakmicu u VR-u. Uz utakmicu u VR-u u tome tjednu možete pogledati i sve ostale NBA utakmice, te ostale zanimljivosti vezane za NBA i njegove timove. Sama aplikacija se može skinuti i na tablete i pametne telefone, pa možete bez problema pratiti NBA svijet taj tjedan, a ako vam se svidi, samo produžite pretplatu.

No, najvažnija je bila ta utakmica u Virtualnoj stvarnosti. I zaista je bila impresivna. NBA sve uvijek radi na vrlo visokoj razini, pa ni ovo nije prepustio slučaju. Do sada su se većinom utakmice ( nogomet ) prenosile iz nekoliko kutova gledanja i nije bilo komentatora niti popratnog sadržaja, ponekada bi samo u zraku iznad stadiona u letećem oblaku bila prikazana minuta i rezultat. NBA je tome stao na kraj i ovo je po meni bio najbolje produkcijski popraćen sportski događaj u VR-u. Prije utakmice je bio prigodan program, tijekom utakmice ste uvijek mogli čuti komentatora koji nije pratio teren već je komentirao ono što vi vidite u VR-u, kao da gleda s vama. Da je samo pratio utakmicu, vi i on ne gledate istu sliku i ne vidite određene trenutke tj. nije jednak naglasak na određenom trenutku, tako da je NBA izborom svojih posebnih komentatora za VR učinio dobar potez. I u ovoj utakmici kada bi pogledali dolje vidjeli bi minutu, četvrtinu i rezultat, a ispred vas bi bila prekrasna slika. Kada bi pogledali iza sebe vidjeli bi još statistika i zanimljivosti tako da je cijeli događaj bio na vrlo visokoj razini.

Ja sam gledao i prije neke sportske događaje poput boksa ili nogometa u VR-u i tada je bilo poprilično impresivno, ali produkcija je obavila svoj posao i podigla ovo na višu razinu.
Sama utakmica je bila spektakularna. Ja sam se osjećao da sam u prvome redu i kao da sudjelujem u utakmici. Mogli ste primijetiti neke detalje na igračima, parketu, sucima. Velika je prednost u ovome prijenosu što možete čuti publiku, trenere i ostale zvukove koje u drugim prijenosima nije bilo. Vidjeli ste kako se akcija odvija ispred vas samih, a kada dođe pred koš, kut kamere se mijenja i vi vidite u potpunosti situaciju koja se događa. Utakmicu je snimalo osam različito postavljenih VR kamera, tako da je uhvaćena svaka sitnica. Postoji određena razlika u VR-u i stvarnosti, u VR-u fokus je na igračima i na onome što rade, i ja mislim da su kamere napravljene da neke trenutke učine spektakularnijim nego na TV-u, poput zakucavanja. Teško je riječima opisati ovaj osjećaj ako barem jednom niste pogledali neki sadržaj u VR-u. Ali zamislite se u ulozi trenera kako pratite utakmicu i to je popraćeno statistikama i komentatorima. Zaista sam dojam je drugačiji od TV prijenosa i trebate ga iskusiti da bi znali o čemu govorim, ali je impresivno.

Sada dolazim do dijela kada pričam o nimalo impresivnim stvarima. Riječ je o samoj tehničkoj izvedbi. I prije same utakmice bilo je jako puno problema s ulaskom u aplikaciju i pronalaskom sadržaja, mnogi uopće nisu mogli pratiti utakmicu niti pronaći NBA kanal. To je jedan ogroman problem koji je nastao, ja mislim, zbog regionalnog lock-a. Ja sam riješio taj problem putem VPN-a, ali sam imao dosta velikih problema dok nisam sve podesio i ažurirao aplikaciju i … Uglavnom nije bilo kao što su reklamirali, registriraj se i skini aplikaciju. Sljedeći veliki problem je zaleđivanje slike i problemi sa zvukom. Sada kada razmišljam o utakmici to mi se dosta često događalo, slika bi se zamrznula, a zvuk bi počeo krčati. Ja sam tada mislio da je do moje mreže, ali nakon razgovora s prijateljima u SAD-u i kod nas, shvatio sam da su i oni imali veliki problem s time. To bi bilo koji drugi prijenos pokopalo, ali ovo je početak NBA u VR-u i oprostili smo im. Treći problem s kojim sam se susreo je dosta nejasna slika. Naravno tu je problem u gustoći piksela. Smartfoni za normalno gledanje imaju i previše piksela, ali kada uđemo u VR, broj piksela je premali, slika je mutna, neke se stvari ne mogu jasno prepoznati, a kada se to spoji s problemima sa slikom, to bude živa katastrofa, slika bude toliko loša da vas zaboli glava jer se akcija događa prebrzo u prelošoj slici. Kada nije bilo ovih tehničkih problema nisam osjećao nikakvu mučninu niti bol u očima, koje sam inače osjećao pri gledanju nekog drugog VR sadržaja. Još bih zamjerio pregrubo mijenjanje kuta gledanja, tj. kamere. NBA je dosta živahan i akcija ide jako brzo, a kada se mijenja kut kamere vi se jednostavno morate nekoliko sekundi priviknuti na novi kut gledanja i snaći u tome prostoru, to nekada zna biti vrlo neugodno i nezgrapno.

U svakom slučaju jako mi je drago što sam pogledao ovu utakmicu. Ima još uvijek dosta tehničkih poteškoća, ali moje zadovoljstvo nakon utakmice s ovoliko puno problema je znakovito. Unatoč svim problemima, iskustvo je izvanredno i ova tehnologija će ići samo naprijed i poboljšati ove sadašnje manjkavosti posebno kada budu podržani drugi VR uređaji. Gledanje utakmica u VR-u povlači neke druge “probleme“ poput toga da niste svjesni okoline pa ne možete gledati utakmicu s prijateljima te otići po kokice, a da ne izgubite djelić toga iskustva. Puno je sličnih stvari koje radimo dok gledamo normalne prijenose utakmica, a u VR-u ne možemo. Budućnost će pokazati hoće li ovo biti novi način gledanja utakmica, ali za sada je jedna utakmica tjedno sasvim dovoljna, a nekada i previše, jer ja se osobno brzo zasitim sadržaja pa mi počnu jako smetati neki detalji kojih ovdje ima podosta.

Oglas
Pretplatite se na BESPLATNE
Tjedni pregled najzanimljivijih tehnoloških informacija